Intrebari frecvente

Intrebari frecvente

0755 047 253

Anvelopele mele sunt uzate. Cand trebuie sa le inlocuiesc?

Martorii de uzura sunt de forma unor mici umflaturi pe fundul santurilor profilului anvelopei. Cand inaltimea benzii de rulare ajunge la nivelul acestor umflaturi, adica la 1.6 mm de grosime, atunci anvelopa a atins limita sa legala de utilizare si trebuie inlocuita. Rularea cu anvelope sub aceasta limita este considerata o infractiune.

Nu trebuie uitat totusi ca si cu mai mult de 1.6 mm de grosime utilizatorii trebuie intotdeauna sa-si adapteze viteza si stilul de conducere la conditiile de drum, in special pe carosabil umed. Pentru aceasta, daca conducatorul auto estimeaza ca performantele cauciucurilor sale nu mai sunt adaptate stilului sau de conducere, atunci poate fi in situatia de a avea nevoie sa-si inlocuiasca anvelopele inainte de limita legala de uzura.

Pentru anvelopele de iarna, grosimea minima legala a martorilor de uzura este de 4mm. In consecinta, pentru a avea o aderenta optima pe zapada in conditii de franare sau de motricitate, specialistii recomanda inlocuirea anvelopelor atunci cand uzura a ajuns la acesti martori de uzura.

Uzura anvelopei nu reprezinta unicul motiv care impune inlocuirea anvelopei; la fel de bine poate fi necesar sa se inlocuiasca un cauciuc in urmatoarele cazuri:
– daca dupa o pana este observata o deteriorare a anvelopei ce nu poate fi reparata
– daca constatati ca anvelopele nu sunt conforme cu recomandarile fabricantului masinii dvs. (de exemplu in cazul achizitionarii unei masini de ocazie)
– daca anvelopa prezinta o uzura locala anormala sau semne de imbatranire a cauciucului
– daca anvelopele prezinta taieturi sau deformari care pot afecta siguranta conducerii

Nu ezitati sa contactati un specialist in caz ca va puneti intrebari vis-a-vis de anvelopele dvs.

Deoarece anvelopele uzate sporesc riscul de acvaplanare şi influenţează negativ performanţele de frânare, vă recomandăm să înlocuiţi anvelopele înaintea atingerii nivelului de adâncime minim legal al căii de rulare.

O regulă bună de respectat: înlocuiţi anvelopele de vară la 3 mm, iar cele de iarnă la 4 mm adâncime rămasă a căii de rulare.

Ce reprezinta indicele de viteza si indicele de greutate?

INDICELE DE VITEZA reprezinta viteza maxima la care anvelopa poate transporta o sarcina corespunzatoare propriului Indice de Sarcina (cu exceptia sarcinilor la o viteza peste 210 km/h) in conditiile de exploatare specificate de producatorul anvelopei.

INDICELE DE SARCINA este un cod numeric asociat cu greutatea maxima pe care o poate suporta o anvelopa (cu exceptia greutatilor la viteze de peste 210 km/h) la o viteza indicata de Indicele de Viteza in conditiile de exploatare specificate de producatorul anvelopei.

Observatii:

– Este interzis de montat o anvelopa cu un indice de viteza inferior celui al anvelopei de origine sau al celui preconizat de constructor. In schimb montarea de anvelope cu un indice de viteza superior nu reprezinta nici o problema;
– Iarna este posibil de montat o anvelopa cu un indice inferior (cu o litera) fata de anvelopele de vara. De exemplu, daca vehiculul are anvelope de vara cu un indice de viteza W, atunci sunt acceptate anvelope de iaran cu un indice de viteza V dar nu H;
– Fabricantii de anvelope utilizeaza acesti indici de viteza pentru cauciuri in stare buna. Acesti indici nu mai sunt valabili in cazul anvelopelor cu defecte (umflaturi sau taieturi), neumflate corespunzator, supraincarcate sau reparate. Indicii de viteza au fost definiti pentru autostrazile din Germania, fara limita de viteza, sau pentru circuite de viteza. In functie de diferitii indici de viteza, anvelopele se incalzesc mai putin si se deformeaza, de asemeni, mai putin si sunt astfel mai performante la viteze mai mari. Aceasta nu inseamna ca avand anvelope cu limite mari de viteze, aveti si dreptul de a rula cu viteze neautorizate.

Noua etichetă UE pentru anvelope

eticheta-ue-anvelopeEticheta standardizată pentru anvelope, care va fi lansată de Uniunea Europeană în 2012, va conţine informaţii despre 3 parametri ai performanţelor unei anvelope:

  • eficienţa energetică,
  • performanţele privind aderenţa pe carosabil umed
  • zgomotul exterior la rulare.

In imagini puteţi vedea cum va arăta eticheta (exemplu de etichetă conform publicaţiei UE NO1222-2009, format conform Anexei II articolele 1 şi 2 din reglementare*). Designul etichetei pentru eficienţa energetică şi aderenţa pe carosabil umed este similar etichetelor de eficienţă energetică existente (de ex. pentru electrocasnice), A fiind cea mai performantă anvelopă din categoria sa iar G cea mai puţin performantă. Zgomotul exterior este exprimat prin valoarea în decibeli, însoţită de una, două sau trei unde sonore, o undă reprezentând cea mai silenţioasă anvelopă iar trei unde cea mai zgomotoasă. Toate anvelopele vor avea aceeaşi etichetă pentru ca dumneavoastră să le puteţi compara uşor şi să o alegeţi pe cea potrivită.

Eficienţa energetica

eficienta-energetica-anvelopeÎn noul sistem de etichetare al UE, rezistenţa la rulare este exprimată în clase de la A la G, care oferă informaţii cu privire la eficienţa relativă a anvelopelor, în materie de consum de combustibil. O anvelopă clasa A este cea mai performantă din categoria sa, iar una clasa G este cea mai puţin performanta

Aderenţă pe carosabil umed

Eaderentă-carosabil-umed-anvelopeticheta de aderenţă pe carosabil umed vă oferă informaţii legate de un aspect important al siguranţei unei anvelope: aderenţa pe carosabile umede. Anvelopele cu aderenţă excelentă pe carosabil umed au distanţe mai mici de frânare pe carosabile umede, ceea ce reprezintă un avantaj important din punct de vedere al siguranţei, când se rulează pe ploaie.

Conform noii etichetări UE a anvelopelor, capacitatea de aderenţă a unei anvelope este exprimată în calificative pe o scară de la A la G, A indicând cea mai înaltă performanţă în materie de aderenţă iar G pe cea mai slabă.

Zgomot exterior

zgomot-exterior-anvelopeClasificarea nivelului de zgomot exterior al unei anvelope este exprimată în decibeli, fiind însoţită de una, două sau trei unde ce indică nivelul de sunet, menţionate pe eticheta Comisiei Europene. O undă neagră indică cea mai bună performanţă în materie de nivel de zgomot. Aceasta înseamnă că nivelul de zgomot produs de anvelopă este cu cel puţin 3 decibeli sub viitoarea limită legală.

trei-unde-negre-anvelopeTrei unde negre reprezintă cea mai slabă performanţă în materie de nivel de zgomot produs de o anvelopă. Reprezintă un nivel de zgomot cuprins între limita maximă actuală şi noua limită minimă care va fi introdusă prin Reglementarea 661, ce va intra în vigoare între 2012 şi 2016.

Ce anvelope de iarna sunt acceptate?

Combinatia literelor M si S marcheaza categoria de anvelope iarna, M = mud(noroi), iar S = snow(zapada). Doar anvelopele marcate cu aceste semne, respectiv M+S, M.S., MS sau M&S, sunt acceptate ca anvelope de iarna, fara a lua in aceasta categorie asa numitele anvelope “all seasons”.

Ministerul Transporturilor declara ca anvelopele de patru sezoane (“all seasons”sau 4S), respectiv cele Mountain, Alpin, Winter, sunt acceptate ca anvelope iarna doar daca au marcajul specific cauciucurilor de zapada (M+S, MS, M&S).

De ce este necesară echilibrarea anvelopelor?

Anvelopele echilibrate corespunzător sunt foarte importante pentru confortul rulării şi durata de viaţă a anvelopei. Anvelopele neechilibrate pot cauza vibraţii, ceea ce duce la oboseala şoferului, uzura prematură a anvelopei şi uzura inutilă a suspensiilor vehiculului. Anvelopele trebuie echilibrate când sunt montate prima dată pe roţi sau când sunt remontate în urma unor reparaţii. Anvelopele trebuie reechilibrate încă de la primele semne de vibraţii sau oscilaţii. Vibraţiile se pot datora şi lipsei de paralelism a roţilor sau problemelor mecanice.

Ce trebuie să fac dacă sesizez vibraţii?

Vibraţiile sunt un semn că autoturismul are o problemă căreia trebuie să îi acordaţi atenţie. Anvelopele, sistemul de direcţie şi cel de suspensie trebuie verificate pentru a determina cauza posibilă şi pentru a elimina vibraţiile. Dacă acestea nu sunt verificate la timp, vibraţiile pot cauza uzarea excesivă a anvelopelor şi a suspensiilor.



  • Posteaza un comentariu

    Current ye@r *

域名售卖
ANPC

Magazin operat de
ACVILA ROMANIA